"Yorik is een echte aanpakker. Hij stelt vragen totdat hij bevredigende antwoorden krijgt."
Hoe ziet jullie werkdag er bij BNG uit?
Een werkdag bij BNG begint altijd met een daily. Hierbij starten we de dag op en bespreken we waar we mee bezig zijn en wat we gaan doen. Gedurende de rest van de dag hebben we wat overleggen hier en daar en lossen we ondertussen veel problemen op, zowel op technisch, functioneel als relationeel vlak.
Yorik over Shashi
Hoe ziet jullie samenwerking eruit?
Shashi en ik werken graag samen aan het verbeteren van de teststrategie binnen het team. We hebben als doel om het product ‘Mijn BNG Bank’ (een online portaal) zo goed mogelijk neer te zetten. Daarnaast willen we de time-to-market verkleinen en daar helpt testautomatisering in mee. Naast het gezamenlijke doel helpt Shashi mij om met de juiste mensen in contact te komen en zorgt hij ervoor dat eventuele blokkades snel worden opgeheven.
Wat is jouw toegevoegde waarde voor Shashi?
Over het algemeen heb ik snel het overzicht van een applicatie. Daardoor kan ik zwakheden en fouten snel blootleggen en daarmee bugs in productie voorkomen. Daarnaast zorg ik ervoor dat het testen binnen het team sneller, uitgebreider en accurater gebeurt door middel van testautomatisering met Katalon. Daarmee heeft het team sneller inzicht in de kwaliteit en kan er meer getest worden.
Wat maakt BNG een leuke klant?
BNG is een bank waar binnen de teams een vrij informele sfeer hangt. Dit maakt het werken prettig, omdat er een goede balans is tussen plezier en hard werken. Op het gebied van testen is er veel uitdaging en iedereen wil elkaar graag helpen om doelen te bereiken.
Hoe ziet een werkdag er bij BNG uit?
Normaliter zou ik zeggen dat ik de auto zou pakken en naar kantoor zou rijden, maar tijdens de coronacrisis ligt dat anders. Eerlijk gezegd ben ik in totaal niet meer dan drie keer op het kantoor van BNG Bank geweest! Ik loop nu naar zolder en begin de dag met een tweetal daily’s. Na de daily’s ga ik verder met het testwerk/testautomatisering. Afhankelijk van de dag komen daar ook nog supportwerkzaamheden bij voor het team. Gedurende de dag wordt er veel overlegd met elkaar om zaken af te stemmen en om elkaar te helpen. Over het algemeen verloopt geen enkele dag precies zoals je het zou verwachten. Dat maakt BNG als klant leuk om voor te werken!