"Bij Bartosz worden trainees niet in het diepe gegooid. Ze krijgen intensieve begeleiding, duidelijkheid en handleidingen."
Afgestudeerd, maar niet uitgeleerd
Niet alleen in de eerste zes weken besteden we aandacht aan persoonlijke ontwikkeling. Gedurende het hele eerste jaar krijgt een trainee trainingen aangeboden die passen binnen het profiel van junior agile test engineer. En ook in de jaren daarna staat zelfontplooiing hoog op de agenda. Gaat je voorkeur uit naar de functionele kant of ontwikkel jij je liever verder in de technische richting? Daarin onderscheiden wij ons ten opzichte van andere werkgevers. We investeren continu in trainingen en opleidingen, de mogelijkheden voor het opdoen van kennis zijn ongelimiteerd. Bij Bartosz wordt een trainee echt klaargestoomd voor het serieuze ICT werk.
Welk voordeel heeft een trainee voor de klant?
Onze selectieprocedure is streng. We zoeken de beste kandidaten voor ons traineeship. Onze klanten profiteren daarvan. Met een Bartosz trainee haal je jong talent in huis. Enthousiast, onbevangen, flexibel en leergierig. Niet alleen is een trainee nog te vormen, ook prijstechnisch is het interessant. Zijn de testwerkzaamheden uitvoerend van aard? En ben je op zoek naar iemand met goed ontwikkelde sociale vaardigheden die ‘outgoing’ is, proactief en technisch onderlegd? Dan is een Bartosz trainee dé ideale match.
Begeleiding is key
De afgelopen jaren hebben we geleerd hoe belangrijk goede begeleiding is. Trainees belanden in een voor hen totaal nieuwe wereld. Niet alleen is de lesstof nieuw, ook het werkritme is behoorlijk wennen. Ze worden bij Bartosz niet in het diepe gegooid, maar krijgen intensieve begeleiding, duidelijkheid en handleidingen. Wekelijks vindt er een evaluatie plaats. Wat ging goed? Wat kan beter? Waar loop je tegenaan? En vooral: hoe gaat het nu echt met je? Ook voor onszelf is het belangrijk om te evalueren en feedback te ontvangen. Daarvan kunnen we leren, onze processen aanscherpen en het traineeship(programma) blijven verbeteren. Improve your best! Zo was een belangrijk leerpunt om niet te veel trainingen achter elkaar te plannen in de eerste zes weken. De trainees hebben tijd en ruimte nodig om de stof te laten bezinken en alle nieuwe kennis te absorberen.
Een manager, mentor en opleidingscoach
Omdat trainees veel behoefte hebben aan ondersteuning, is dat ook wat we ze maximaal bieden. Zo wordt iedere trainee direct gekoppeld aan een manager. Met de manager bespreek je frequent de voortgang en wordt er stilgestaan bij persoonlijke groei. Daarnaast krijgt iedere trainee een mentor toegewezen die ze op weg helpt en zorgt voor het gevoel van ‘thuiskomen’ bij Bartosz. Dan is er nog een opleidingscoördinator/coach. Dat zijn wij! Bij ons kunnen trainees terecht met vragen over het trainingsprogramma en de planningen. Maar ook gewoon om te ventileren hoe het bevalt en waar ze tegenaan lopen.
Having fun together
We zouden Bartosz niet zijn als fun geen belangrijk onderdeel is. We organiseren – naast de reguliere uitjes – een aantal teambuildingsactiviteiten voor de trainees. We vinden het fijn als er een hechte band ontstaat binnen de groep. Ook vindt er een etentje plaats met de oud trainees. Dat zijn uiteindelijk de collega’s die hetzelfde hebben meegemaakt, goed advies kunnen geven en waarmee relevante ervaringen gedeeld kunnen worden.