Betrokkenheid voor iedereen anders
Hoewel de één zich vooral betrokken voelt als er veelvuldig persoonlijk contact is met de manager, draagt voor een ander de hoeveelheid uitjes en events bij aan de betrokkenheid. En waar voor de één de mate van betrokkenheid bepaald wordt door het contact met collega’s onderling, is het voor de ander belangrijk dat hij of zij ideeën kan aandragen en gehoord wordt. Kortom: wat betrokkenheid is en – vooral – waaruit betrokkenheid blijkt, is voor iedereen anders. Met het onderzoek hebben we inzicht gekregen in de (persoonlijke) betekenis van betrokkenheid. Wat betekent betrokkenheid voor jou? Wat maakt dat jij je meer of minder betrokken voelt bij Bartosz?
“Als organisatie kun je alleen succesvol zijn door voortdurend vinger aan de pols te houden: wat gaat goed en wat kan er beter.”
Ideeën en initiatieven vanuit de werkvloer
Bij Bartosz staan we altijd open voor ideeën en initiatieven van medewerkers. Onder andere hebben we daarvoor Bartosz Labsz in het leven geroepen. Het medewerkersbetrokkenheid onderzoek had daarom niet alleen als doel om de mate van betrokkenheid vast te stellen. Ook wilden we inventariseren welke goede ideeën medewerkers zelf hebben op dit gebied. Wat kan Bartosz volgens hen doen en/of organiseren om de betrokkenheid te vergroten? Door goed te luisteren naar de ervaringen, meningen en behoeftes van medewerkers, hebben we concrete actiepunten kunnen definiëren waar we de komende periode mee aan de slag gaan.
Wil jij meer weten over onze visie en initiatieven om medewerkers te betrekken bij de organisatie? Laat dan van je horen!