Diana over Ingrid
Wat is jouw toegevoegde waarde voor Ingrid?
Ingrid en ik denken hetzelfde over het testproces en de kwaliteit die we opleveren. Hierdoor kunnen we goed samenwerken en vullen we elkaar aan. We durven eerlijk naar elkaar te zijn, ook als dat even niet leuk is. Als ontwerper denkt Ingrid uit wat er gebouwd moet worden. Ik test vervolgens de gebouwde aanpassing en kijk kritisch naar het ontwerp. Is dit het juiste om te bouwen voor de story? Omdat Ingrid veel kennis over het formulier en de code heeft, kan zij de stories goed voorbereiden. Hierdoor heb ik ruimte om mij te focussen op het testwerk. Als we vragen hebben, kunnen we altijd bij elkaar terecht. Doordat Ingrid en ik op één lijn zitten, kan zij op mij vertrouwen dat de aanpassing goed doorgetest is en functioneel voor de gebruiker.
Wat maakt Belastingdienst een leuke klant?
De Belastingdienst is een grote organisatie. Doordat ik werk aan formulieren die vrijwel iedere Nederlander gebruikt, is het erg tastbaar wat ik doe. Als mensen vragen wat ik doe bij de Belastingdienst en ik vertel dat ik aan de Aangifte Inkomstenbelasting werk, weten ze direct waar ik het over heb. Daarnaast werk ik in een fijn team. We zetten gezamenlijk onze schouders eronder en er is ruimte om tussendoor gezellig een kop thee te drinken en te lachen. Die afwisseling werkt heel goed voor mij.
“Bij de Belastingdienst is geen dag hetzelfde en het is nooit saai.”
Hoe ziet een werkdag er voor jullie uit?
Ik begin de dag altijd met het controleren van de nachtelijke regressietesten. Als er testen falen, achterhaal ik waardoor dit komt. Dit kunnen bugs of regressie zijn, maar het gebeurt ook dat de testautomatisering nog niet aangepast is. Daarna pak ik taken van het scrumbord op. Elke ochtend hebben we een Daily Scrum waarbij we het bord doorlopen en bijzonderheden met elkaar bespreken. Het aantal vergaderingen op een dag verschilt, dat maakt elke dag weer anders. Tussen de bedrijven door krijg ik vaak vragen van mijn mede-testers. Ik kijk dan met ze mee en help ze op weg.