“Esli vindt onmogelijke bevindingen, staat klaar om iedereen te helpen, is zeer bereid om mensen te coachen bij het testen en is gewoon een goeie kerel.”
Hoe herken je de Bartoszian in Esli?
Uit alle communicatie over Bartosz die ik lees, springen mij in het oog: ‘scherp analytisch denkvermogen’, ‘uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden’, ‘passie voor het testvak’ en ‘een fun to work with karakter’. Als ik Esli zie bewegen binnen Alphabet is dit wat hij iedere dag weer laat zien. Hij vindt onmogelijke bevindingen, staat klaar om iedereen te helpen, is zeer bereid om mensen te coachen bij het testen en is gewoon een goeie kerel.
Hoe ziet jullie werkdag er bij Alphabet uit?
Ik begin mijn werkdag standaard met een kopje koffie en een glas water. Met uitzondering van de woensdag. Omdat Alphabet flex werken faciliteert, begint mijn dag dan namelijk met sporten. Zodra mijn laptop is opgestart begin ik met het checken van mijn e-mails. Daarna staan er meestal flink wat vergaderingen op de planning. Vanwege mijn functie ben ik vaak in gesprek met de BPM afdelingen, gebruikers van de Benelux markten en het hoofdkantoor in München. Buiten de vergaderingen om houd ik mijn oog op het Release Board, focus ik me op de procesverbeteringen en houd ik de invloeden vanuit buitenaf (field experts, standaarden vanuit het hoofdkantoor, et cetera) in de gaten. In mijn overige tijd ga ik in gesprek met collega’s om te polsen wat er verder leeft op de vloer. Eigenlijk draait mijn dag om happy people, een sterk proces en continu verbetere
Esli over Rody
Hoe ziet jullie samenwerking eruit?
Rody is onze release manager en daarnaast het eerste aanspreekpunt voor zaken die op de vloer gebeuren. Wanneer je met tips, tricks of issues zit, kun je bij Rody terecht. Maar ook voor een informeel praatje is hij altijd te porren. We werken vooral veel samen voor de algehele testverbetering binnen ons domein. Onder andere gaan onze meetings over het opstarten van ‘UAT in de sprint’ en testverbetering in de Feature Teams.
Wat is jouw toegevoegde waarde voor Rody?
In eerste instantie ben ik aangenomen om te testen in één van de Feature Teams. Zodat de onderdelen die het team oplevert goed getest zijn en met een goed gevoel naar de UAT gestuurd kunnen worden. Al snel liet ik blijken dat ik meer in mijn mars heb. Zodoende heb ik de lead opgepakt om het testen over de teams te verbeteren. Daarnaast pak ik de werkzaamheden op om het testen bij de gebruikers te verbeteren en vervul ik sinds kort de rol van testcoach. Iedere dag weer, is mijn doel om de verschillende vlakken naar een hoger niveau te tillen.
Wat maakt Alphabet een leuke klant?
Bij Alphabet heerst een cultuur van openheid en eerlijkheid. Zit je ergens mee, dan krijg je de ruimte om dat te uiten. En wanneer je het fijn vindt om in je hoody en spijkerbroek naar het werk te gaan, dan is dat geen enkel probleem. Daarnaast biedt Alphabet de mogelijkheid om thuis te werken en zelfs privé afspraken te plannen. Zolang dit je werk maar niet in de weg staat. Kortom: veel vrijheid en ruimte, en tegelijkertijd een werkplek waar je iets van jezelf kwijt kan.
Hoe ziet een werkdag er bij Alphabet uit?
Ik begin de dag met het controleren van de Daily Defender Bites – ons teamdashboard van de sprint voortgang – en het Bug Board. Naast het checken van mijn mail en het bijpraten over wat er gisteren is opgepakt en vandaag op de planning staat, houd ik mij bezig met test-voorbereiding of test-uitvoer. Verder ben ik beschikbaar voor vragen met betrekking tot testen vanuit de andere teams of de gebruikers. Daarnaast zit ik twee keer per week in Refinement en is er een testcoach sessie gepland.