Werken bij, Bartosz

Een prettige bedrijfscultuur is essentieel binnen elke organisatie. Voor het bedrijf én voor jezelf. Als je je niet thuis voelt op je werk of niet echt een klik hebt met je collega’s, ga je er met minder plezier naartoe. Maar hoe zit dat binnen een detacheringsorganisatie waar je voornamelijk op locatie bij de klant werkt en dus niet op kantoor met je eigen collega’s? Is een fijne cultuur dan van mindere waarde of juist enorm belangrijk?

Thuisbasis

Werken in de detachering betekent dat je voornamelijk opdrachten voor en op locatie van de klant uitvoert. Dat is voor mij juist dé reden dat ik in de detachering ben gaan werken. Elke klant is weer anders en elke opdracht heeft zijn eigen uitdagingen. Dat houdt mijn werk afwisselend en leuk. Maar wanneer je weken of maandenlang op locatie bij een klant werkt, bestaat het gevaar dat je de band met je eigen ‘thuisbasis’ verliest. Het risico van niet meer weten wat er speelt binnen de organisatie, niet meer weten wie je collega’s zijn en wat je aan elkaar hebt. Terwijl juist die thuisbasis ervoor kan zorgen dat jij je opdracht bij de klant op een best mogelijke manier uitvoert. Juist daarom is die basis en een prettige bedrijfscultuur van groot belang voor een detacheerder. Bij Bartosz hebben we dat, als je het mij vraagt, goed voor elkaar.

Work hard

Je verbonden voelen met je thuisbasis betekent dat je regelmatig tijd met elkaar moet doorbrengen. Dat doe je door elkaar met regelmaat op te zoeken en samen met je werk bezig te zijn. Zo hebben we bij Bartosz geregeld onze maandmeetings waar je weer even helemaal bijgepraat wordt over het reilen en zeilen van het bedrijf. Deze avond start met de zogeheten ‘After Dinner Boost’. Dit is een soort mini-conferentie waarin we in een aantal parallelle tracks informatie uitwisselen over nieuwe initiatieven en allerlei interessante onderwerpen.  Het reguliere onderdeel van de maandmeeting zorgt ervoor dat je weer helemaal up-to-date bent over nieuwe klanten en collega’s, financiële resultaten, gave klantcases en het laatste nieuws over de trainingskalender. Naast deze maandmeetings brengen we ook tijd met elkaar door bij trainingen en bij Bartosz Labz: onze ‘speeltuin’ waar mooie nieuwe ideeën ontstaan.

"Een 'thuisbasis' en prettige bedrijfscultuur is juist van groot belang bij een detacheerder."

Een ander belangrijk onderdeel van onze cultuur is dat we er simpelweg altijd voor elkaar zijn. Wanneer je ergens hulp bij nodig hebt of met een vraag zit, zijn er altijd collega’s bereid je hierbij te helpen. Nieuwe collega’s krijgen nog voor ze een dag gewerkt hebben al een mentor toegewezen. Deze mentor helpt de nieuwe collega om zich welkom te voelen en wegwijs te worden binnen Bartosz. Erg belangrijk, want in het begin is alles wellicht overweldigend, ken je nog niet al je collega’s en ben je misschien nog niet bekend met hoe bepaalde zaken gaan. Op deze manier word je al snel onderdeel van de organisatie, ook al zit iedereen het grootste gedeelte van zijn of haar tijd bij een klant. Daarnaast zorgt je eigen manager ervoor dat je opdracht bij de klant bij je voorkeuren en persoonlijke ontwikkeling past.

Play hard

Naast hard werken is het ook belangrijk om veel plezier met elkaar te hebben. Bij Bartosz weten we wel hoe we een feestje moeten vieren! Elk jaar hebben we ons medewerkersweekend waar we met alle collega’s een weekend lang een stad aan doen. We hebben inmiddels al heel wat mooie locaties bezocht en in 2025 mogen we daar Sevilla aan toevoegen. Een weekend met collega’s een gave stad ontdekken, lekker eten en natuurlijk enorm veel plezier hebben. Daarnaast is ook familie belangrijk bij Bartosz. Het family & friendsz weekend is hier een schitterend voorbeeld van. Tijdens dit zomerse weekend staat het gezin en ontspanning centraal. Daarnaast organiseren we gezellige teamuitjes en worden er regelmatige sportieve events georganiseerd. Al deze activiteiten maken dat ontspanning een belangrijk onderdeel is van onze cultuur. De bedrijfscultuur van Bartosz is een familiecultuur. Met grote betrokkenheid, loyaliteit en een vriendelijke werkomgeving.

Balans

De combinatie van hard werken, veel plezier met elkaar hebben en mooie opdrachten bij klanten doen, maakt dat Bartosz al drie keer verkozen is tot “het bedrijf met de meest gelukkige medewerkers“ Die titel krijg je alleen als de bedrijfscultuur in orde is, er een goede werk-privé balans is en werknemers zich echt verbonden voelen met hun thuisbasis. Voor mij is dat nog steeds één van de belangrijkste redenen waarom ik met trots bij Bartosz werk.

 

Wil je ons nieuwste Paarsz magazine per post ontvangen? Laat dan je gegevens achter.

Ontwerp zonder titel (19)

Werken bij Bartosz?

Vincent Verhelst

Geïnteresseerd in Bartosz? Dan ga ik graag met jou in gesprek. We kunnen elkaar ontmoeten met een kop koffie bij ons op kantoor. Of tijdens ontbijt, lunch, borrel of diner op een plek die jou het beste uitkomt. Jij mag het zeggen.

Mijn Paarsz