Fictief bedrijf Stepsz in de hoofdrol
Het boekje gaat over een fictief bedrijf genaamd Stepsz. Dit is een bedrijf dat e-steps exploiteert door heel Nederland. Met een app kun je een step in gebruik nemen, betalen en je route bepalen. Volgens Anne, de CEO van Stepsz, zijn er drie grote problemen met de kwaliteit van de app. Layla, tester en scrum master, probeert deze op te lossen met de QIT-visie in haar achterhoofd en komt er al snel achter dat elk probleem te maken heeft met één van de drie pijlers van QIT. Door dit boekje te lezen, leer jij hoe je van jouw team een Quality Infected Team kunt maken. We geven aan de hand van het praktijkvoorbeeld concrete tips en heel veel inspiratie.
Ruimtevaart thema
Wellicht vraag je je af waarom er rakketten worden afgebeeld in het boekje. We gebruiken de ruimtevaart als metafoor voor een Quality Infected Team. Wanneer je als team namelijk aan de slag gaat met kwaliteit, dan begin je aan een heel bijzondere reis naar het onbekende. En die reis kan best uitdagend en complex zijn. Je komt nieuwe, onontdekte dingen tegen en onderweg pas je je aan de situatie aan. Net als bij een ruimtereis.
Succesvolle lancering
Het idee voor dit boekje is ongeveer een jaar geleden geboren tijdens een Labsz-bijeenkomst. De afgelopen maanden hebben meer dan 20 Bartoszians zich ingezet om tot dit mooie eindresultaat te komen. Van het bedenken van de scenario’s en voorbeelden en het schrijven van de teksten, tot aan het begeleiden van de vormgeving en het – tot in den treure – reviewen. Je kunt je voorstellen dat we ontzettend trots zijn op dit product, geheel uit eigen hand. Een grootschalige lancering leek ons daarom wel op zijn plaats. Op 20 januari, tijdens de 20e editie van ons kennisevent Bijtanken bij Bartosz, hebben we ‘Improve Your Best Team’ groots online gelanceerd. Klik op deze link om het event terug te kijken. Met ruim 100 deelnemers en een geslaagd hoorspel opgenomen in de indrukwekkende Space expo in Rijswijk, kunnen we wel spreken van een succes.
Een exemplaar thuis ontvangen
Wij hopen door het uitbrengen van dit boekje anderen ook enthousiast te krijgen voor onze QIT-visie. Dat jij als lezer van het boekje anders gaat kijken naar kwaliteit en daardoor de verantwoordelijkheid en betrokkenheid van je team kunt vergroten, het eindproduct kunt verbeteren én meer plezier in je werk ervaart.