Werken bij, Bartosz

De lancering van een cosmeticaproduct door een ICT-bedrijf? Ja, dat lees je goed! Zo’n 30 Bartoszians hebben de afgelopen maanden keihard gewerkt aan de ontwikkeling van de perfecte baardolie. Van de samenstelling van de olie tot aan het ontwerpen van de verpakking. En van het ontwikkelen van een productwebsite tot aan het maken van promotiemateriaal. Een initiatief ontstaan vanuit een grote groep baarddragers binnen Bartosz met een gemeenschappelijke behoefte: een soepele baard zónder beardbugs. Tot in de late uurtjes werd er tijdens Bartosz Labsz avonden gewerkt aan de uitwerking van dit toch wel uitzonderlijke idee. Met als resultaat: een fantastisch product waar we – met recht – trots op zijn. In dit blogartikel lees je meer over de totstandkoming van Bartoilsz. Bovendien lichten we toe hoe en waarom er binnen Bartosz ruimte is voor creativiteit en innovatie.

Het idee: improve your best beard

Het begon allemaal tijdens ons medewerkersweekend in Lissabon in september 2022. Onder het genot van een cerveja ontstond daar het idee om een ‘Beardsz by Bartosz community’ te beginnen. Niet eens zo gek als je bedenkt dat we ruim 40 baarddragers hebben binnen Bartosz. Wat begon als een geintje, werd serieus tijdens de eerste Bartosz Labsz avond na ons Lissabon-weekend. Een groepje baarddragers pakte door en startte het Labsz experiment ‘Improve your best beard’. Omdat kwaliteit centraal staat in álles wat we doen. 😉

Ons innovatieplatform: Bartosz Labsz

Een klein stapje terug. Bartosz Labsz – mocht je hier nog niet bekend mee zijn – is een maandelijkse bijeenkomst voor en door medewerkers. Een leuke, gezellige avond waar veel ruimte is voor creativiteit. En waar hard gewerkt en geëxperimenteerd wordt met nieuwe ideeën en innovaties. Bartosz Labsz brengt ons waar onze energie ons leidt. We werken aan alles wat volgt op de zin “Wat zou het toch gaaf zijn als…”.

“Fantastisch dat er binnen een IT-bedrijf ruimte en budget is om met zo’n uniek, creatief idee aan de slag te gaan.”

De uitwerking: van olie tot promotie

Stap voor stap werkten we tijdens de Labsz-avonden samen aan het ontwikkelen van een baardolie. We maakten kennis met de verschillende aspecten die horen bij het op de markt brengen van een nieuw product. Reuze interessant én leerzaam. Waarbij iedere Bartoszian de kans kreeg om zijn of haar steentje bij te dragen.

Zo volgenden we een workshop van Dutchbeards om ons onder begeleiding van een oliebaron te verdiepen in de wondere wereld van handgemaakte baardolies. We leerden over werkwijzen en technieken, wet- en regelgeving, geurcombinaties en maakten kennis met verschillende grondstoffen en de effecten daarvan op de huid. Mengen, ruiken, voelen, smeren en vervolgens stemmen. Om zo samen dé perfecte baardolie uit te kiezen.

Een aantal Bartoszians met grafische skills nam het initiatief om zich te buigen over een logo en het ontwerp van de verpakking. Hoe combineren we de Bartosz huisstijl met de cosmetica-verpakkingseisen? Ook ging dit groepje ‘designers’ aan de slag met een productwebsite en een serie promotieposters. Daar waren uiteraard pakkende teksten én mooie foto’s voor nodig. Dus namen een aantal Bartoszians met die skills daarvoor het heft in handen. De shoot door onze eigen fotogroep Pixelsz werd geschoten in een professionele barbershop. Kort barbers nodigde ons uit om foto’s te maken en een aantal behind the scenes video’s op te nemen voor social media. Uiteraard met onze eigen Bartosz baarddragers als model. Als kers op de taart componeerde weer een andere collega een Bartosz Beardsz soundtrack voor de social media video’s.

Bartoilsz baardolie Bartosz testen

Het proces: iedereen kon een bijdrage leveren

Het is ontzettend leuk om te zien hoeveel talenten er binnen Bartosz zijn op verschillende gebieden. En hoe collega’s bereid zijn hun talent in te zetten buiten hun werk en testopdracht om. Bartoilsz is tot stand gekomen met de hulp van zo’n 30 Bartoszians! Niet alleen heeft dit voor verbondenheid gezorgd. Ook heeft het collega’s de kans gegeven om hun creatieve vaardigheden, die ze vaak niet kwijt kunnen in het testvak, tot uiting te brengen binnen Bartosz.

Het resultaat: Bartoilsz Scent 404

We zijn trots op het uiteindelijke product dat we samen hebben neergezet. Een baardolie die niet alleen gemaakt is voor soepelere haren, maar juist ook voor een intensieve verzorging van de huid. Met een unieke formule bestaand uit natuurlijke oliën van argan, amandal en jojoba, en vitamine E. En een heerlijke geur die geïnspireerd is op Lissabon met mix van citrus, sandelhout, lentebloemen, een vleugje vanille en een hint van zilte zee.

Bartoilsz Scent 404 baardolie Bartosz beard

Heb jij interesse in een flesje Bartoilsz Scent 404? Neem dan een kijkje op onze productwebsite van Scent 404. Jaarlijks in mei kiezen onze Bartoszians samen een goed doel om financieel te ondersteunen. De opbrengst van de verkoop van onze baardolie zal volledig aan dit goede doel geschonken worden.

Wil je meer weten over ons innovatieplatform en werken bij Bartosz in het algemeen? Neem dan contact met ons op.

 

 

Wil je ons nieuwste Paarsz magazine per post ontvangen? Laat dan je gegevens achter.

Ontwerp zonder titel (19)

Werken bij Bartosz?

Vincent Verhelst

Geïnteresseerd in Bartosz? Dan ga ik graag met jou in gesprek. We kunnen elkaar ontmoeten met een kop koffie bij ons op kantoor. Of tijdens ontbijt, lunch, borrel of diner op een plek die jou het beste uitkomt. Jij mag het zeggen.

Mijn Paarsz