“Ons uiteindelijke doel is niet om onszelf te verbeteren, maar om onze klanten te verbeteren. ‘Improve Their Best!’.”
Samen verbeteren
Improve Your Best betekent voor mij onder andere het snel reageren op klantvragen en vragen van medewerkers. Maar dit vooral ook goed en zorgvuldig te doen. Echter, het beste bereiken kun je niet alleen! Belangrijke mails, offertes en aanbiedingen laat ik altijd reviewen. Ik betrek mijn collega’s erbij omdat we samen meer zien en tot betere resultaten komen. We zijn een team en samen kunnen we het beste verbeteren.
Leer van je fouten!
Maar wanneer je ernaar streeft om alles altijd goed te doen, hoe kun je dan blijven verbeteren? Het verschil kunnen maken zit ‘m in de details. Een mooie metafoor vind ik de 100-meter sprintwedstrijd. De race wordt gewonnen met soms slechts een honderdste seconde verschil. Het gaat hier dus om een zeer miminaal (tijds)verschil, slechts een detail. En dat is de essentie. Door nét iets sneller en beter te zijn, kun je het verschil maken, het verschil tussen winnen en verliezen. En fouten maken of verliezen is niet erg, als je maar open staat voor feedback en leert van je fouten. Dat helpt om jezelf continu te blijven verbeteren. Improve Your Best betekent niet dat je altijd alles goed doet. Wel zegt het dat wanneer je iets niet goed doet, je hier van leert en jezelf kunt verbeteren. Je denkt na over wat er net niet helemaal goed ging, hoe dit de volgende keer beter kan en past dit toe. Van elkaar leren is ook vooral belangrijk, en samen beter worden.
‘Improve Their Best’
Niet alleen wijzelf profiteren van de Improve Your Best-mentaliteit. Ook klanten merken het op. Zij geven aan dat Bartosz altijd zeer snel schakelt, consistente dienstverlenging biedt en zeer professioneel is. Wanneer zij een vraag of aanvraag hebben dan proberen we direct te reageren. We nemen iedere vraag serieus en proberen met de beste oplossing te komen. De kennis die we hebben van onze klant, vertalen we naar een oplossing of voorstel die uiteindelijk bijdraagt aan de klantdoelstelling. We proberen niet alleen binnen Bartosz, maar ook bij klanten het beste te verbeteren. Een mooi voorbeeld zijn onze kennissessies zoals de ‘Bijtanken bij Bartosz’. We stimuleren onze klanten door ze actief mee te nemen in ontwikkelingen in de markt. Kennisdeling vinden we belangrijk, omdat we onze klanten willen helpen en beter maken. Ons uiteindelijke doel is niet om onszelf te verbeteren, maar om onze klanten te verbeteren. ‘Improve Their Best!’
Mindset
Ik ben van mening dat Improve Your Best niet iets is wat je doet. Het is geen activiteit waar je zo nu en dan aandacht aan besteed. Het beste willen verbeteren, is een mindset, een continu proces. Als manager ben ik altijd alert op verbetermogelijkheden. Het zit in mijn systeem om voortdurend te kijken hoe ik mijzelf kan verbeteren en mijn werkzaamheden nóg iets beter kan doen. Het is een mindset die er voor zorgt dat we bij Bartosz altijd bezig zijn alles nét iets sneller, nét iets beter, nét iets scherper en nét iets zorgvuldiger te doen. Om het verschil te maken streven we er naar om onszelf continu te verbeteren en zo net iets innovatiever te zijn en net iets korter op de bal te spelen.